Чому не діє закон про дошкілля?
У січні 2025 року Верховна Рада ухвалила новий закон про дошкільну освіту, який мав на меті поліпшити умови праці педагогів та забезпечити якісне навчання для наших наймолодших громадян. Проте, через декілька місяців після його прийняття, реалізація закону стикається з серйозними труднощами, серед яких найголовніша – проблеми з обліком робочих годин.
Що передбачає новий закон?
Закон про дошкільну освіту покликаний реформувати підхід до дошкільного навчання. Ключові положення закону включають:
- Запровадження нових стандартів якості освіти.
- Оновлення навчальних програм відповідно до сучасних вимог.
- Поліпшення умов праці для педагогів при забезпеченні їм гідної оплати.
- Впровадження нових технологій в освітній процес.
Закон обіцяє значні зміни, які мали б покращити атмосферу в дошкільних закладах та підготувати дітей до подальшого навчання.
Чому виникли проблеми з обліком робочих годин?
Однією з головних перепон на шляху реалізації закону стали питання обліку робочих годин педагогів. Система, яка повинна була бути впроваджена для цього, зіткнулася з такими проблемами:
- Технічні труднощі з впровадженням нових цифрових систем.
- Логістична непідготовленість дошкільних закладів до змін.
- Недостатня підготовка адміністративного персоналу до нової системи.
- Відсутність чітких методичних рекомендацій щодо обліку годин.
Вплив на педагогів та якість освіти
Проблеми з обліком робочих годин негативно вплинули на моральний клімат у дошкільних закладах. Педагоги часто залишаються на роботі понаднормово, не отримуючи за це належної оплати. Це викликає незадоволення серед працівників та знижує їхню мотивацію, що своєю чергою негативно відображається на якості освіти.
Суспільна реакція
Батьки дошкільнят також почали звертати увагу на зміни в атмосфері дитячих садочків. З’явилися скарги на якість освітнього процесу та відсутність індивідуального підходу до дітей, що також є наслідком перевантаження педагогічного персоналу.
Можливі рішення
Щоб вийти з кризи, необхідно вжити таких заходів:
- Розробка та впровадження чіткої системи контролю за працю педагогів.
- Проведення навчань для адміністративного та педагогічного персоналу з роботи з новими системами.
- Забезпечення належного фінансування для поліпшення технічного обладнання дошкільних закладів.
- Розробка детальних інструкцій та рекомендацій щодо впровадження закону.
Висновок
Новий закон про дошкільну освіту має потенціал значно покращити якість дошкільного навчання в Україні. Проте, проблеми з його реалізацією, зокрема в частині обліку робочих годин, перешкоджають досягненню цієї мети. Необхідні зусилля з боку держави, адміністративних органів та представників освіти для подолання цих труднощів та реалізації задуманих реформ.